Vikingeborgen Borgring sænker priserne og lancerer målrettede gruppeprodukter – med en klar ambition om at blive førstevalget for busser, foreninger og turarrangører i 2026.

Vikingeborgen Borgring har siden åbningen oplevet markant interesse fra bus- og turarrangører i hele landet – men ofte uden at få gruppen helt med over målstregen. Det skal der nu laves om på. Derfor ændrer museet nu prisstrukturen for gruppebesøg, så den i højere grad afspejler markedet og efterspørgselen. Ændringen betyder blandt andet lavere gruppepriser og nye, mere målrettede produkter tilpasset netop gruppers ønsker og behov.

“Ambitionen er klar: Vi vil være de bedste på gruppemarkedet. Det skal være et helt naturligt valg for busser, foreninger og turarrangører at besøge museet,” siger konstitueret direktør for Museum Sydøstdanmark, Kristoffer Rosner Rydahl.

“Helt konkret betyder det, at vi sænker vores priser og justerer vores produkter, så vi matcher gruppernes ønsker og behov endnu bedre.”

Til gavn for hele Køge

Hvis Vikingeborgen Borgring lykkes med at blive magnet for busser og grupper, gavner det ikke kun museet – det gavner hele kommunen.

“Vi ønsker at gøre hele Køge til kulturstop nr. 1 i området. Når en gruppe besøger os, peger vi dem videre mod andre oplevelser i byen og oplandet. Det er vores bidrag til et fælles løft af kulturturismen i Køge”, siger Kristoffer Rosner Rydahl, der samtidig opfordrer lokale aktører til at række ud for at skabe nye samarbejder og synergier på tværs.

Skal turen gå til Køge?

Skal turen gå til Køge, kan du skrive til museets bookingafdeling på booking@museerne.dk eller ringe på +45 31 24 26 87.

Vikingeborgen Borgring satser på grupper i 2026. Foto: Thomas Lekfeldt.